Eugenikk, den fjerde industrielle revolusjonen og sammenstøtet mellom to systemer

Matt Ehret forklarer hva som forårsaket fremveksten av vitenskapens perversjon kjent som «eugenikk» som en ny vitenskapelig religion på 1800-tallet.

Dagens verden er fanget mellom to mulige fremtider: på den ene siden har en multipolar allianse til forsvar for suverene nasjonalstater organisert seg rundt et paradigme for langsiktig tenkning, vitenskapelig optimisme og vinn-vinn-samarbeid, mens et unipolært paradigme for verdensstyring , avfolking og nullsummen tenker et program med store tilbakestillinger, kontrollerte pandemier og krig.

Å få innsikt i disse to motstridende paradigmene er viktigere nå enn noen gang før, og et viktig sted å starte er det urovekkende sinnet til Great Reset Architects som i dag skyver samfunnet inn i en «fjerde industrielle revolusjon» hvor det antas at automatisering og kunstig Intelligens vil gjøre det meste av menneskeheten foreldet. Som verdensøkonomiske forums stjernefilosof Yuval Harari gjentatte ganger har beskrevet dette synet:

«Teknologi kan forstyrre menneskesamfunnet og selve meningen med menneskeliv på mange måter, alt fra opprettelsen av en global ubrukelig klasse til fremveksten av datakolonialisme og digitale diktaturer.»

De lukkede systemantagelsene om sosial darwinisme

Det er noen få grunnleggende ting som bør forstås om vitenskapen om eugenikk, ellers kjent som «vitenskapen om å rense det menneskelige genbassenget av uønsket forurensning» som dukket opp på slutten av 1800-tallet.

Denne «vitenskapen» vokste ut av anvendelsen av Darwins teorier om naturlig seleksjon og «overlevelse av de sterkeste» på menneskets samfunn som lukket ut av det uegnet, og var basert på visse grunnleggende forutsetninger, ikke minst inkludert:
1) at menneskeheten er et system helt formet av materielle krefter av miljømessige begrensninger og genetikk,

2) at dette systemet i utgangspunktet var lukket og dermed entropisk (underlagt uforanderlige lover om avtagende retur returnert av en uunngåelig varmedød),

3) at den kreative kraften til genetiske mutasjoner som styrer utseendet til nye biologiske mekanismer, var fundamentalt tilfeldig, og

4) at denne tilfeldigheten bare kunne overvinnes ved fremveksten av en ny æra av sosiale ingeniører som styrer menneskeheten på alle nivåer – økonomiske, psykologiske, kulturelle og til og med genetiske.
Forestille seg den fremtidige tidsalderen da vitenskapen om eugenikk skulle erstatte verdensreligioner, funderte skolens grunnlegger Sir Francis Galton (fetter til Charles Darwin) i 1905: «Det er lett å la fantasien løpe vilt på antagelsen om en helhjertet aksept av eugenikk som nasjonal religion «.

Les-mer